2008/10/07


Euskal konpromisoa giza eskubideen alde

Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsalaren 60. urteurrena dela-eta, prestatutako “Euskal konpromisoa giza eskubideen alde” agiriaren aurkezpen-ekitaldia Urriaren 11n izango da, larunbata, goizeko 11etan, Arantzazuko Santutegian.

Juan Jose Ibarretxe Markuartu Lehendakaria buru izango duen ekitaldiak bi zati izango ditu. Lehenengoan, Elio Tamburi, Nazio Batuen Giza Eskubideetarako Goi Mandataria, eta Rigoberta Menchú, Bakearen Nobel Saria, giza eskubideekiko euskal konpromisoaren nazioarteko hartzaile egingo dira. Bigarrenean, ekitaldira hurbiltzen diren lagun guztien artean World Kafe metodologian oinarritutako herritarren arteko solasaldia egingo da giza eskubideen inguruan.

Giza Eskubideen promozioa eta babestea Nazio Batuen kezkarik nagusienetarikoa izan da 1945 geroztik. Data horretan, Erakunde horren sortzaileek, adostu zuten Bigarren Munduko Gerraren triskantzak berriro ez zirela gertatuko.

Hiru urte beranduago, Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsalean, Batzar Orokorrak erabaki zuen giza eskubideen eta pertsonaren duintasunaren errespetoa “oinarria dela munduan askatasuna, justizia eta pakea izan daitezen”. 1950ean, Batzar Nagusiak kide ziren Estatuei eta gainontzeko interesdun erakundeei abenduaren 10, Giza Eskubideen Eguna bezela, gogoan izan zezatela gonbidatu zituen. Egun honekin gogoan izaten da 1948 urtean Nazio Batuen Erakundearen Batzar Nagusiak Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsala onartu zuela.

Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsala pdf-n irakurri 68Kb


El compromiso vasco con los derechos humanos

El acto de presentación del manifiesto “El compromiso vasco con los derechos humanos”, elaborado con motivo del 60 aniversario de la Declaración Universal de Derechos Humanos, tendrá lugar el 11 de octubre, a las 11.00h., en el Santuario de Arantzazu.

El acto será presidido por el Lehendakari, Juan José Ibarretxe Markuartu, y tendrá dos partes. En la primera, se hará entrega solemne del manifiesto, como depositarios internacionales del compromiso vasco con los derechos humanos, al representante del Alto Comisionado de las Naciones Unidas para los derechos humanos, Elio Tamburi, y a la Premio Nobel de la Paz, Rigoberta Menchú. En la segunda parte, se desarrollará entre todos los asistentes un diálogo ciudadano en café-coloquio sobre los derechos humanos inspirado en la metodología del World Café.

La promoción y protección de los derechos humanos ha sido una de las mayores preocupaciones para las Naciones Unidas desde 1945, fecha en la cual los países fundadores de la Organización, acordaron impedir que los horrores de la Segunda Guerra Mundial se reproduzcan.

Tres años después, en la Declaración Universal de los Derechos del Humanos, la Asamblea General determinó que el respeto a los derechos humanos y a la dignidad de la persona “son los fundamentos para la libertad, justicia y paz en el mundo”. En 1950 la Asamblea General invitó a todos los Estados miembros y a las organizaciones interesadas a que observaran el 10 de diciembre de cada año como Día de los Derechos Humanos. Con el Día se conmemora el aniversario de la aprobación de la Declaración Universal de los Derechos Humanos por la Asamblea General de la Organización de las Naciones Unidas en 1948.

Leer la Declaración Universal de Derechos Humanos en pdf 63Kb


No hay comentarios:





© 2008 Soraluzeko Eusko Alkartasuna
Telefonoa 943 75 18 48
easoraluze@gmail.com